Edi și Beni pe Youtube
martie 18, 2023Samuel Mircea Pilot C.N. de Raliu
aprilie 5, 2023ESC Electronic stability control
Electronica are un rol esențial în funcționarea sistemului de direcție a unei mașini moderne. În trecut, sistemele de direcție se bazau pe componentele mecanice, precum caseta de direcție și coloana de direcție, pentru a controla direcția roților. Cu toate acestea, în prezent, majoritatea mașinilor moderne utilizează un sistem de direcție asistată electronic (EPS) pentru a oferi un control mai precis și mai ușor asupra direcției.
De exemplu, sistemul de control al stabilității (ESC) monitorizează geometria vehiculului, precum și alte variabile precum viteza și unghiul de direcție, pentru a detecta derapajul și pierderea controlului și pentru a interveni pentru a restabili controlul vehiculului. De asemenea, sistemul de control al tracțiunii (TCS) poate utiliza date despre geometria vehiculului pentru a preveni pierderea tracțiunii în timpul accelerației și a menține controlul asupra vehiculului.
De asemenea, sistemul de direcție asistată electronic (EPS) poate utiliza date despre geometria vehiculului pentru a ajusta puterea de asistență a direcției în funcție de viteza mașinii și de condițiile de conducere. Acest lucru poate ajuta la menținerea controlului direcției și la prevenirea accidentelor.
Iată câteva dintre principalele roluri ale electronicii într-un sistem de direcție a mașinii:
Senzori: Sistemele moderne de direcție asistată electronic utilizează senzori pentru a monitoriza mișcarea volanului, viteza mașinii, unghiul de direcție, accelerația laterală și alte variabile relevante. Aceste date sunt utilizate pentru a controla puterea de asistență a direcției și pentru a ajusta comportamentul sistemului de direcție în funcție de stilul de conducere și condițiile de trafic
Actuatoare: Actuatoarele sunt componente electrice sau electro-mecanice utilizate pentru a controla direcția roților. Acestea pot fi de exemplu, motoare electrice care se conectează direct la caseta de direcție sau la fiecare roată pentru a ajusta unghiul de direcție.
Unitate de control electronic (ECU): ECU-ul este creierul sistemului de direcție asistată electronic. Aceasta primește datele de la senzorii vehiculului și ia decizii despre modul în care trebuie să funcționeze actuatoarele pentru a controla direcția roților. ECU-ul poate utiliza algoritmi avansați pentru a asigura un control precis și stabil al direcției.
Sisteme de siguranță: Sistemele de direcție asistată electronic pot fi integrate și cu alte sisteme electronice de siguranță, cum ar fi sistemul de control al stabilității (ESC) sau sistemul de asistență la menținerea benzii (LKA), pentru a ajuta la prevenirea accidentelor.
De exemplu, sistemul de control al stabilității (ESC) monitorizează geometria vehiculului, precum și alte variabile precum viteza și unghiul de direcție, pentru a detecta derapajul și pierderea controlului și pentru a interveni în restabilirea controlului asupra vehiculului. De asemenea, sistemul de control al tracțiunii (TCS) poate utiliza date despre geometria vehiculului pentru a preveni pierderea tracțiunii în timpul accelerației și a menține controlul asupra vehiculului.
De asemenea, sistemul de direcție asistată electronic (EPS) poate utiliza date despre geometria vehiculului pentru a ajusta puterea de asistență a direcției în funcție de viteza mașinii și a condițiilor de trafic. Acest lucru poate ajuta la menținerea controlului direcției și la prevenirea accidentelor.
În concluzie, geometria mașinilor este un factor important în menținerea siguranței vehiculelor, iar sistemele electronice de siguranță utilizează date despre geometria vehiculului pentru a îmbunătăți performanța și siguranța vehiculului.